Τετάρτη 14 Μαρτίου 2018

750 Ιταλοί μαθητές γνώρισαν την Αρχαία Μεσσήνη

Γνωριμία με τις “κοινές ρίζες του ελληνικού και του ιταλικού πολιτισμού” έκαναν πάνω από 750 Ιταλοί μαθητές -από κλασικά λύκεια της γειτονικής χώρας-, οι οποίοι επισκέφθηκαν χθες το πρωί την Αρχαία Μεσσήνη, στο πλαίσιο της συνεργασίας του σωματείου “Διάζωμα” με το ιταλικό πολιτιστικό σωματείο “Φεστιβάλ Φιλοσοφίας στη Μεγάλη Ελλάδα” (Festival della Filosofia in Magna Grecia).
 Αλλοι 750 μαθητές από την Ιταλία θα βρεθούν στον εν λόγω αρχαιολογικό χώρο την ερχόμενη Κυριακή 18 Μαρτίου. Τους νεαρούς επισκέπτες ξενάγησαν στον αρχαιολογικό χώρο 16 μαθητές του 4ου Γενικού Λυκείου Καλαμάτας, οι οποίοι υποδέχθηκαν τους Ιταλούς συνομηλίκους τους στην αρχαία πόλη. Το θέμα του φετινού κύκλου, ο οποίος διοργανώνεται από το “Διάζωμα” σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας και το Πολιτιστικό Σωματείο “Φεστιβάλ Φιλοσοφίας στη Μεγάλη Ελλάδα” (FFMG), είναι η Φιλία: 


“ΝΑ ΑΝΑΔΕΙΞΟΥΜΕ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ” 
“Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι να αναδείξουμε το πνεύμα, την ψυχή αυτού του τόπου, που έχει ανασκαφεί από τον αρχαιολόγο καθηγητή Πέτρο Θέμελη” δήλωσαν στην “Ε” η Τζουζεπίνα Ρούσο (Giuseppina Russo) και η Ιριάνα Μαρίνι (Iriana Marini), πρόεδρος και αντιπρόεδρος αντίστοιχα του πολτιστικού σωματείου “Φεστιβάλ Φιλοσοφίας στη Μεγάλη Ελλάδα” / Festival della Filosofia in Magna Grecia: 
“Εχουν έρθει πάνω από 1.500 μαθητές από την Ιταλία για μια γνωριμία με τις κοινές ρίζες του ελληνικού και του ιταλικού πολιτισμού, μέσα από επισκέψεις, ξεναγήσεις και δρώμενα σε αρχαιολογικούς χώρους όπως η Αρχαία Μεσσήνη, η Επίδαυρος, οι Μυκήνες, η Κόρινθος και η Ακρόπολη της Αθήνας” σημειώνουν - και καταλήγοντας υπογραμμίζουν: “Μέσα από τη συνεργασία με το ‘Διάζωμα’ γίνεται μια προσπάθεια για να αναβιώσει και να αναδειχθεί αυτός ο χώρος, όπως και οι υπόλοιποι αρχαιολογικοί χώροι, μέσα από τη χρήση του και την υλοποίηση πολιτιστικών δρώμενων και θεατρικών, φιλοσοφικών περιπάτων και συζητήσεων”. Σύμφωνα με το πρόγραμμα, τόσο χθες όσο και την ερχόμενη Κυριακή, στον αρχαιολογικό χώρο λαμβάνουν χώρα θεατρικά και φιλοσοφικά δρώμενα, αλλά και συ- ζήτηση στρογγυλού τραπεζιού με τη συμμετοχή καθηγητών, μαθητών και ηθοποιών, πάνω στο αντικείμενο ““Φιλία, η αυθεντική ρίζα της αλήθειας”. Επίσης, ενημέρωση από τον επικεφαλής των ανασκαφών καθηγητή Πέτρο Θέμελη. 

ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ 
Από την πλευρά της, η διευθύντρια του 4ου Γενικού Λυκείου Καλαμάτας Βασιλική Πανταζή δήλωσε στην “Ε” ότι το σχολείο αποδέχθηκε με εξαιρετική χαρά την πρόταση της Μαίρης Μπελογιάννη, υπεύθυνης για τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Σωματείου “Διάζωμα”, να μετάσχει στη συνεργασία που το ελληνικό σωματείο ανέπτυξε με το ανάλογο ιταλικό “Φεστιβάλ Φιλοσοφίας στη Μεγάλη Ελλάδα”. Οπως σημείωσε χαρακτηριστικά, “παίρνουμε μέρος στο πρόγραμμα του Διαζώματος ‘Μαθητές ξεναγούν μαθητές στους αρχαιολογικούς χώρους’ μετά από πρόταση της κ. Μπελογιάννη. Αποφασίσαμε να μετάσχουμε ως ξεναγοί, στην Αρχαία Μεσσήνη βρίσκονται σήμερα 16 μαθητές από το 4ο Λύκειο που θα κάνουν την ξενάγηση στους Ιταλούς μαθητές, στην αγγλική γλώσσα”. Η Β. Πανταζή πρόσθεσε ότι οι Ιταλοί είναι μαθητές κυρίως από κλασικά λύκεια, οι οποίοι επισκέπτονται και άλλους αρχαιολογικούς χώρους στη χώρα μας διεξάγοντας εργαστήρια πάνω στη φιλοσοφία, το διαλογισμό, τη δυτική φιλοσοφία και την αρχαία Ελλάδα. 
Η ίδια πρόσθεσε ότι θα γίνει και μια δεύτερη ξενάγηση την ερχόμενη Κυριακή στην Αρχαία Μεσσήνη, καθώς στο πλαίσιο του “Φεστιβάλ Φιλοσοφίας στη Μεγάλη Ελλάδα” έχουν έρθει στην Ελλάδα συνολικά 1.500 μαθητές από την Ιταλία. 
Β.Γ.Μ.

Το «Φεστιβάλ Φιλοσοφίας» 
Το Σωματείο “Φεστιβάλ Φιλοσοφίας στη Μεγάλη Ελλάδα” ιδρύθηκε από την Τζουζεπίνα Ρούσο, την πρόεδρό του, και εδρεύει στην αρχαία Ελέα της Κάτω Ιταλίας, τη γενέτειρα του φιλόσοφου Παρμενίδη (6ος - 5ος π.Χ.). Το 2011 το Σωματείο βραβεύτηκε με το Μετάλλιο της Τιμής από τον Πρόεδρο της Ιταλικής Δημοκρατίας, για την προσφορά του στη διάδοση της Φιλοσοφίας στη νέα γενιά και για τη συμβολή του στην προβολή και ανάδειξη των περιοχών που συνδέονται συμβολικά με τη δυτική φιλοσοφία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου